Schoonmaken ..

8 juli 2007 door Jetty Blankestijn

spring cleaningIn het huishouden is intussen zoveel veranderd dat ik niet meer alles zou kunnen opnoemen. Ik heb op alle drie de verdiepingen in huis een stofzuiger staan zodat ik er niet meer mee de trap op of af hoef. Stofzuigen zelf is tegenwoordig een hele toer. Zorgen dat de slang niet tegen mij aankomt, de stofzuiger niet tegen mijn benen aankomt.
Ik heb speciale raam-zeem-spul en werk niet meer met spons en zeem. Gewone schoonmaakmiddelen gebruik ik niet veel meer maar maak gebruik van de natuurlijk stoffen.
Op mijn knieën zitten om iets schoon te maken kan niet meer. Het schoonmaken van de badkamer, het toilet etc lukt met goed fatsoen niet meer. Met handschoenen aan werken doe ik wel maar niet alles leent zich om met handschoenen te doen. Maar zelfs met handschoenen aan is het oppassen geblazen. Alles moet meer dan voorzichtig gebeuren. Ik hoop dat ik van het CIZ een positief bericht krijg voor wat betreft de huishoudelijke hulp ….. Ik wacht rustig af!

  1. inge schreef:

    ik help het je hopen ! er zijn zoveel mensen die zo’n miepie hebben, terwijl ze zelf perfect in staat zijn om ’t zelf te doen, dat ik ’t jou dubbel en dwars gun !!!

  2. Mireille schreef:

    Ik duim mijn duimen kapot in de hoop dat je de hulp krijgt waar je domweg recht op hebt. Jou kennende heb je het de dame echt wel duidelijk gemaakt en kan ze echt niet om je heen 🙂
    ({)(L)(})

  3. Dilly schreef:

    Mop, wat moet jij met veel rekening houden! Dubbel dwars respect heb ik daarvoor, je staat ondanks deze aandoening en alle ongemakken die het met zich meebrengt zo positief in het leven !!

    Dikke knuffel !

    PS: Lotus toiletpapier is heel zacht 🙂