Loslaten (2) …

5 juli 2007 door Jetty Blankestijn

050707 loslaten

 

 

 

Van een vriendin kreeg ik dit mooie gedicht. Een stukje wil ik met jullie delen …

Loslaten betekent niet dat het me niet meer uitmaakt, het betekent dat ik het niet meer voor iemand anders kan doen.
Loslaten is machteloos toegeven, het geen betekent dat ik het resultaat niet in de hand heb.
Loslaten is niet zorgen voor, maar geven om.
Loslaten is niet oordelen, maar ondersteunend zijn.
Lsolaten is niet anderen tegen zichzelf beschermen, het is een ander toestaan de werkelijkheid onder ogen te zien.
Loslaten is niet ontkennen, maar accepteren.
Loslaten is niet spijt hebben van het verleden, maar groeien in het leven voor de toekomst.
Loslaten en minder vrezen en meer liefhebben …..

  1. Laura schreef:

    Heel erg mooi :).

  2. inge schreef:

    zeker mooi…

    is ’t erg stil, jetty ? ; )

    en had je nog wat gehoord van onze-laatst-jarige-troetelmuts ?

  3. Jetty schreef:

    @inge Nee hoor het is nog niet stil, ze belt nog heel regelmatig over hoe ze een en ander moet doen ;-))
    Ik heb onze troetelmuts een e-card gestuurd maar heb verder niets van haar gehoord, al heel lang niet 🙁
    Ik ga ervan uit dat geen nieuws, goed nieuws is…

  4. Mireille schreef:

    Ze belt wel, maar dat is toch anders dan feitelijk aanwezig zijn … plus dat er letterlijk meer ruimte komt natuurlijk. Ze hebben nu nog een erg ruim huis, maar als die hele benedenverdieping eenmaal in Almere staat … 😀
    ({)(L)(})