Douchen verschilt per keer. Als ik veel open plekken heb moet ik van te voren een paracetamol nemen. Valt het mee dan kan ik zonder pijnstiller douchen. De eerste minuut onder de douche is iedere dag een ellende. Soms val ik bijna flauw van de pijn.
De douchekop is intussen vervangen (voor de zoveelste keer een andere) door een die het water dit keer laat ‘bruisen’, de douchekop staat bijna bovenop mijn hoofd waardoor het water langs mijn lichaam glijd en niet hard naar beneden ‘valt’. De doucheslang die normaal ribbelig is, is vervangen door een gladde doucheslang.
Het doucheschuim en de shampoo-doppen moeten open staan want ik krijg de doppen niet meer open.
Ik haal tandenborstels uit Frankrijk die hier niet te krijgen zijn en tandpasta is bijna pure Aloë Vera, gewone tandpasta is te scherp.
Afdrogen kan ik al heel lang niet meer. Sinds kort heb ik nieuwe handdoeken gekocht die dunner zijn dan de ‘gewone’. Ik leg de handdoek op mijn lichaam en probeer zo zacht mogelijk te deppen. Wrijven kan niet meer. Als ik klaar ben moet ik nog een poosje bloot blijven lopen omdat je met deppen niet goed genoeg droog wordt.
Daarna is het smeren en verbinden. Intussen heb ik naast de blaren heel vaak last van schimmelinfecties bij de blaren. Het is altijd de kunst om te kijken welk middel ik waar smeer.
Tips zijn meer dan welkom. Soms lijkt het mij wel fijn om bv een hele grote hydrofiele luier te hebben om mij daar mee af te drogen. Ik neem aan dat er meer mensen zijn met een huidziekte die last hebben met douchen en afdrogen. Laat de tips maar binnenkomen 🙂