Dapson/Dapsone

23 november 2005 door Jetty Blankestijn
Reacties uitgeschakeld voor Dapson/Dapsone


Sjo ik ben er weer.

De Dapson is sinds een week gestaakt. Het ging niet goed. Ik was al ruim drie weken misselijk en had erge buikpijn. Ach je denkt eerst aan een buikgriepje en weet ik veel wat maar het bleef maar aanhouden.
Vorige week bij de dermatoloog bleek ook dat de bloedwaarde steeds meer naar beneden ging en mede daardoor ben ik dus onmiddellijk ben gestopt.
Heel langzaam maar zeker begint mijn buik weer wat normaler aan te voelen. (ja nog steeds niet lekker, na ruim een week)
Voorlopig blijf ik even zonder troep in mijn lijf. Behalve dan af en toe een antihistaminicum en een pijnstillertje zo hier en daar

Taraaaa, I’m back again.

I stopped the Dapsone treatment last week. It went the wrong way. I already felt sick for about three weeks and suffered from stomach aches. Oh well, just an ordinary abdomen-influenza or whatever, but it didn’t get better in any way.
Last week at the dermathologist my blood-values turned out to be getting worse and worse, so I stopped with the Dapsone immediately.
Little by little my stomach is returning to its normal state (still feeling a bit uncomfortable after one week). For the time being I will stay away from any medication. Apart from every now and then antihistaminicum and  the odd painkiller.

Comments are closed.