Woede

6 mei 2007 door Jetty Blankestijn

060507 woedeDe laatste dagen ben ik druk bezig geweest met het opruimen van mijn kledingkasten. Doordat het probleem met kleding al zo lang speelt had ik intussen een hele verzameling kleding liggen die bijna in gradaties verdeeld was. Kleding die ik (eigenlijk) niet meer aan kon omdat ze veel te veel beschadigen en kleding waarvan ik dacht “het kan nog wel”. Ik was het zat om iedere keer teleurgesteld te zijn dus de opruimwoede is toegeslagen, ik ben dapper geweest :-). Alle kleding die ik niet meer aan kon is weggedaan (en nee niet echt weggedaan; het krijgt allemaal een andere, goede bestemming) vijf vuilniszakken verder is er een zee aan ruimte in mijn kast. Nu kan ik alles wat er in mijn kast ligt aan trekken en dat is eigenlijk ook wel een bevrijdend gevoel.
Toen was mijn schoenenverzameling aan de beurt, een verzameling van zo’n 200 paar. Ai, ai, dat was misschien nog wel lastiger ik ben namelijk een echte schoenenfreak. Eigenlijk moet ik nu dus gaan zeggen dat ik een schoenenfreak WAS. Hmmmm misschien nog maar niet teveel aan denken.
In de loop van het afgelopen jaar heb ik al wat schoenen weggedaan maar ik denk dat ik er nu wel heel veel weg heb gedaan (en ook die komen goed terecht). Ik ben nog wel een beetje eigenwijs geweest want ik heb nog wel wat schoenen bewaard waarvan ik denk dat als mijn voeten niet al te erg open zijn ik ze best nog wel kan dragen, tenminste als ik niet ver hoef te lopen 🙂 Als ik de winter- en zomerschoenen bij elkaar op tel zit ik nu misschien op een paar of 40 (en als ik heel heel erg eerlijk ben dan kan ik van die 40 paar er misschien maar 5 of 6 echt aan kan, de rest zal volgend jaar wel weg gaan/moeten). Ook daar heb ik ineens een hele boel ruimte gekregen. Allemaal eigenlijk wel heel erg prettig omdat ik nu ruimte genoeg heb om ruime stapels te maken en zo minder kans heb op beschadiging.
060507 woede

Als het een beetje meezit kan ik aanstaande vrijdag mijn nieuwe laarzen ophalen bij de orthopedisch schoenmaker. Ik ben reuze benieuwd. Zodra ik ze heb zal ik ze op de foto zetten om te laten zien dat niet alle orthopedische schoenen lelijk zijn (tenminste ik hoop dat ze zo worden als ik ze bedacht heb).

  1. Dilly schreef:

    Zooo wat ben jij druk bezig geweest !!! Heerlijk is het als alles weer opgeruimd is, dan is je hoofd ook weer leeg en heb je weer plek in de kast om wat nieuws te kopen :):)!
    Je bent ook weer druk aan het loggen lees ik, dus kom ik zeker weer vaak bij je lezen !!

    Kusss