Vandaag ben ik naar de Larikslaan geweest. Larikslaan2, hét informatiecentrum voor wonen, zorg en welzijn in Leusden, is een initiatief van Woningstichting Leusden, Laak & Eemhoven, Amant en de Gemeente Leusden.
Het was weer een hele stap. Voor de allereerste keer heb ik echte hulp van buitenaf aangevraagd. De aanvraag voor het Persoons Gebonden Budget ligt nu op mijn bureau, daaraan verbonden is ook de aanvraag voor de airco voor de slaapkamer. Met het PGB kan ik hulp ‘inkopen’ voor bv mijn huishouden maar ook voor de pedicure en huidtherapeut. Sinds de invoering van het nieuwe ziektekosten systeem krijg ik bv de pedicure niet meer vergoed. Voorheen was ik particulier verzekerd en werden dat soort zaken gewoon vergoed. Nu maar hopen dat het met dit PGB allemaal goed gaat komen. We gingen met een hele stapel papieren en folders de deur uit en met een afspraak om aanstaande donderdag de rest rond te maken. Met mijn hartelijke dank aan José (een andere hoor) en Corinne die voor mij deze stap makkelijker maakten.
Wat een verschrikkelijke papiermassa krijg je dan he … je zou daarvoor ook hulp moeten kunnen inkopen 😉 Hopelijk wordt het snel geregeld allemaal en kun je er de dingen van doen waar je recht op hebt.
Liefs, Mireille
Dus voorlopig zit je met pen en papier in de hand… Ik hoop net als Mireille dat het allemaal snel voor je is geregeld, elk beetje helpt, zeker als alle beetjes zo’n verschil maken !
Kus
Owwwwwww lief van jullie meiden. Ik hoop ook dat het ‘snel’ geregeld kan worden. Ook deze beetjes reageren helpen mij hoor dus beide thnx en een dikke kus!