Mijn kleding is zacht zonder teveel naadjes, knopen, ritsen, dikke knobbels etc.
Zomaar een leuke BH kopen is er al jaren niet meer bij. Een BH mag geen kant hebben, geen beugels, niet te laag zijn en zo zijn er nog meer knelpunten waardoor het kopen van een BH een hele toer is. Ik heb de ondersteuning van een goede BH nodig. Ik moet mijn BH aantrekken over mijn ondergoed en dan heel voorzichtig omhoog “schuiven’.
Zoals jullie hebben gezien heb ik orthopedische schoenen waardoor het lopen iets makkelijker gaat. Gelukkig heb ik hele normale voeten. Door de druk met het lopen loop ik blaren in gewone schoenen, mijn teennagels heb ik niet meer dus hebben mijn tenen op een andere manier ruimte nodig om de druk van mijn tenen weg te halen, vandaar de orthopedische schoenen. Eigenlijk zijn het helemaal geen schoenen want ik heb laarzen. Schoenen zijn te laag; ik stootte teveel mijn enkels open dus ze zijn hoog gemaakt.
Ik heb nog steeds een sokkenprobleem op te lossen. Bijna alle sokken hebben naden aan de voorkant, ze hebben vaak te strakke boorden. De meeste bescherming geven kniekousen maar die zijn al helemaal moeilijk te krijgen.
Sieraden kan ik niet zomaar zonder meer dragen. Alles moet EBA ‘proof’ zijn. We hebben een boel moeite gedaan om trouwringen te vinden die aan alle kanten rond afgewerkt waren (en dat is pas een jaar geleden gebeurd).
De sieraden mogen geen scherpe kanten hebben, sloten moeten rond en zonder uitsteeksels zijn. Ze mogen niet te strak zitten.
Het stukje over kleding is zo kort en het is een probleem dat zo groot en lastig is.
Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar om een voorbeeld te geven: alle kleding moet van natuurlijke stoffen zijn (tegenwoordig toch echt een hele klus om die te vinden -en een gevulde portemonnee), de stof moet echt zacht zijn, er mogen geen knopen aan broeken zitten, geen strakke band, geen strakke manchetten, de spullen moeten in de droogtrommel (omdat ze dan zacht worden) gedroogd kunnen worden, alle labels moeten uit de kleding getornd worden (knippen is niet genoeg) omdat ze huidirritaties veroorzaken en ga zo maar door ….
Heeft er iemand nog een hele goede kniekousen oplossing voor mij? Ze moeten zacht zijn, van natuurlijke materialen (met een beetje synthetisch voor de rekbaarheid), de boord mag niet te strak zitten en moet breed zijn, aan de voorkant mogen geen naadjes en bobbeltjes zitten EN (heel belangrijk) ze moeten zwart zijn ;-). Ik hoor het graag.
Zoals je al wel weet heb ik de gouden tip helaas niet:( Zoals je nog niet weet ben ik ook begonnen aan een weblog n.a.v. het gesprek met mijn meisje afgelopen maandag en de gestelde diagnose. Het is nog in een voor-prematuur stadium ;)) maar het begin is er zullen we maar zeggen.
Liefs, Mireille
({)(L)(})