Fietsen voor EB

30 juli 2007 door Jetty Blankestijn

In de nacht van 14 op 15 september 2007 zal een groep vrienden gaan fietsen/steppen van Groningen naar Vught en dit binnen 24 uur!!

De meeste deelnemers gaan deze tocht ongetraind rijden en doen dit dus op karakter.

Door middel van deze aktie willen we geld inzamelen voor de bouw van een vakantiehuis voor kinderen met epidermolysis bullosa (EB).
Een huis waar kinderen met EB een fijne tijd kunnen hebben, in een omgeving waar men weet wat EB is en hoe daar mee om te gaan.

Het bouwen van een vakantiehuis voor kinderen met EB is een kostbaar project waarvoor naar schatting EUR 1.000.000 bijeen moet worden gebracht. De bouw van het vakantiehuis is een idee van Marco en Esther Westbroek, de oprichters van Stichting Vlinderkind (http://www.stichtingvlinderkind.nl)

Op de site http://www.fietsenvooreb.nl staat alles wat je wil weten over deze bijzondere actie.

  1. inge schreef:

    geweldig initiatief !

  2. Mireille schreef:

    Geweldig! Hoop dat het de deelnemers lukt om een groot deel zo niet alles van de miljoen die nodig is bij elkaar te fietsen/steppen.