Wat is het toch onnoemelijk vies warm in het land. Ik slaap slecht en heb voornamelijk ’s nachts heel veel last van jeuk. Volgens mij heb ik intussen alles al geprobeerd om geen jeuk meer te hebben. (douchen, in een bad met Oilatum, smeren, diepvries doperwten, lang lezen, muziek luisteren etc.)Helaas willen die mieren onder mijn huid zich maar niet stil houden :-(.
Volgende week woensdag komt en een arts van het CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg) om te kijken of ik echt wel een airco op de slaapkamer nodig heb. Misschien moet ze gewoon maar eens een nachtje naast mij slapen om te zien of ik erg veel lig te krabben, ieuwwwwwwwwww toch maar niet.
Aan het begin van de middag ben ik bij de acupuncturist geweest en ik hoop nu wat makkelijker in slaap te vallen. Ze heeft allerlei punten geprikt om sneller in te kunnen slapen en wat makkelijker vocht kwijt te kunnen raken (mijn voeten hebben niet meer de normale vorm :-p). Ik ben reuze benieuwd en wacht rustig af op betere dagen en koelere nachten.

Ja, het is idioot warm! Zelfs ik heb het warm en dat zegt toch wel iets 😉 Ik hoop dat de “prikker” je geholpen heeft. Ik weet nog dat ik er toen heel erg goed van ging slapen. Heb je van die dopjes gekregen die een tijdje moeten blijven zitten of was het lek prikken en wegwezen?
Die airco heb je echt wel nodig; ik neem aan dat zo’n arts dat ook inziet en dat het dan snel geregeld zal worden.
Liefs, Mireille
({)(L)(})
hoi jetty
ik heb van de huisarts xyzal tabletjes gekregen omdat ik ook zo’n jeuk had
alleen dacht hij niet dat dat door EBA kwam maar door jou weet ik dus dat dat wel het geval is :-S
maar hoe dan ook , die tabletjes helpen mij bij dus wie weet ?
greetz hettie
Lieve J uit L
Hoe eerder je in slaap valt, des te minder last je van de jeuk hebt. Zou fijn zijn. Hoef ik je niet elke nacht in slaap te zingen…….
Hoi hoi Mireille,
Ik ben vandaag ‘alleen maar’ geprikt en ze heeft niets laten zitten 🙂 (voor zover ik weet :-p)
Hoi hoi Hettie,
In mijn rijtje hoort ook Aerius thuis. Dat is ook een middel tegen bv hooikoorts net als de xyzal die jij neemt. De tabletten helpen meestal wel maar nu is het zo verschrikkelijk plakkerig warm dat ze niet toereikend genoeg meer zijn. Ik ga ervan uit dat hit tijdelijk is 🙂
Hoi hoi mijn lieverder Tjo,
Dat zou fijn zijn en zeker voor jou jij ligt ook altijd maar naar zo’n jeukend mens te luisteren. Misschien is dat wakker blijven juist wel van dat zingen van jou :-PP
Beste,
Ik ben lukraak gaan zoeken op internet over pemphigus en aanverwante aandoeningen, nadat dit weekend het kind van goede kenissen met deze autu-imuum-aandoening schijnt te zijn geboren.
Ik zoek naar een forum waar ik mijn vraag breed kan neerleggen:
Enige weken geleden (iig voor 7 mei) zagen mijn man en ik op of Discovery Channel of National Geographic een docu over een Amerikaans meisje dat deze aandoening als kind van, ik geloof 7 of 8 jaar, had ontwikkeld. Het begon met een kleine plekjes en nadat de arts antibiotica had voorgeschreven ontstond er een explosie over haar hele lichaam. Zo erg dat haar ouders een matje voor haar bed neerlegden om het wondvocht op te vangen als het meisje ’s ochtends opstond. Deze ouders warn in de docu aan het woord. Stad en land afgelopen, niemand kon het kind helpen en haar conditie verergerde alleen maar. Op die manier zou ze sterven. Dan horen de ouders van een experimentele behandeling en nu, jaren later, is het kind een gezonde en genezen (of in remissie zijnde?) puber.
Ik weet niet op welke zender ik dit zag, Ik weet de titel van het programma niet, ik herinner me de oplossing voor dit meisje niet. Toch wil ik de ouders van de pasgeboren baby graag wijzen op dit verhaal. Daarom roep ik jullie hulp in. Is
er iemand binnen de foundation die weet welke zender (zodat ik die kan mailen) of uitzenddatum, de titel van het programma kent, of de oplossing voor het meisje.
Kent of zag iemand die docu ook (op beide zenders wordt veel herhaald) of beter…: nam hem op op video/dvd.
Groet, Ineke Kootstra
En? Hoe is het slapen gegaan vannacht? Heeft Tjo nog een stem over na alle slaapliedjes die hij voor je heeft moeten zingen of sliep je al voordat hij slaap kindje slaap af had? 😉
Zomaar op internet gevonden….
Heel rustgevend en jeukverlichtend.
http://www.aurelis.org/store/demo_domain_popup.php?lang=D&speed=hi&path_ind_id=D102
@ Ineke Ik heb al wat afgespeurd maar kan zo snel niets vinden. Ik heb je een uitgebreide mail gestuurd waarvan ik hoop dat je er iets aan hebt.
@ Mireille Gelukkig was het vannacht niet zo heel erg warm dus ik heb redelijk geslapen 🙂 (Tjo dus ook)
@Tjo Zo zou je het natuurlijk ook kunnen doen ’s nachts. Nog even oefenen op je zwoele stem 😉
Die hiervoor was (in mijn ogen) onzin. Even serieus, heeft iemand ervaring met ‘Tea tree’ olie of (ja het bestaat) emoe-olie?
@ Ineke. Het was even zoeken op het internet maar ik hoop dat ik heb gevonden wat jij zoekt. Ik heb alleen (nog) niet de uitzending gevonden maar wel een schrijven hierover. De link is: http://www.dailyrecord.co.uk/news/tm_objectid=17588634&method=full&siteid=66633&headline=my-little-butterfly-princess–name_page.html
Ik hoop dat dit is wat je zoekt.
he jetty tis hier al dagen frisss ik hoop dat dat bij jou inmiddels ook t geval is !!!
Mijn persoonlijke jeuk tijd is vooral laatmiddag, avond en dan in de nacht word ik wakker als ik mijzelf al klaar stuk gekrabd heb. In de dag kan ik proberen om weerstand tegen het jeuk reflex te bieden, maar in de nacht natuurlijk niet. Ik merk op dat als ik aktief ben wat meestal ‘s morgens is, al zweet ik van de oefening , ik min of geen jeuk heb. Als ik langer als een half uur aan zomer zon blootgesteld ben kan ik maar zeker zijn dat ik grote blaren krijg, korte perioden zijn voor mij aangenaam en zelfs goed.
Hou zo aan een of ander tijd komt iemand met iets wat voor ons allemaal werkt of verlichting geeft zonder beschadiging van andere delen van ons lichaam of organen.
Bij mij is de jeuk ook in de nacht het ergste. Overdag kan je nog voor afleiding zorgen maar ’s nachts …….. je merkt het altijd pas als het te laat is en je jezelf helemaal open hebt gekrabd.
Ooit zal er een geneesmiddel voor ons soort zijn, dus daar ga ik ook zeker vanuit hoor Alexander.
Gelukkig is het, bij jou, in Zuid-Afrika nu winter dus ik hoop voor jou dat het niet zo heel erg warm is.