Gisteren kreeg ik een brief van het Groene Land / Achmea met de afwijzing voor vergoeding voor de pedicure. Gewoon een standaard briefje verder niets. Ik heb er, een paar weken geleden, een heel pakket papieren naartoe gestuurd met o.a. de machtiging van het UMCG, twee A4tjes met uitleg over EBA, mijn Keuzes van een EBA-patiënt-verhaal en verder zoveel mogelijk informatie over EBA als ik kon vinden. Degene die de moeite heeft genomen alles écht door te lezen zal nu heel veel over EBA moeten weten!
Nu een oenig briefje met de opmerking dat ik geen reuma en/of diabetes heb …………. duhh. Vandaag strijdbaar in de telefoon geklommen. Na heel wat overredigskracht van mij zouden ze het toch maar gaan uitzoeken want zo’n kort-door-de-bocht briefje was eigenlijk niet zoals het hoort ………… duhh.
Vanmiddag zullen ze mij terug bellen, ik ben benieuwd.
Wat is het toch een gezeur allemaal zeg. Al bijna 18 jaar betaal ik alles uit eigen zak en de hoofdreden is eigenlijk dat ik in dit soort gezeur helemaal geen zin heb! Ik voel mij een bedelaar, bah bah bah. Soms staat mij het huilen nader dan het lachen door dit soort …………… geneuzel 🙁
Wat een achterlijk gedoe toch … pffft … hier kan ik zo boos om worden … het onrecht … BAH! Je hebt er gewoon recht op en ik hoop dat je de mensen daar ervan hebt weten te overtuigen. Hebben ze nog terug gebeld?
Yep, met de mededeling dat ze er verder ook niets aan kan doen. Maar dat de brief niet erg duidelijk (en netjes) was. Ze zal een klacht indienen.
Verder heb ik met de Larikslaan contact gehad. Ik kan bij het Groene Land in beroep gaan. Maar ik denk dat ik eerst een mail stuur naar de arts van het CIZ misschien dat die mij een weg kan wijzen. Wordt dus weer vervolgd …..
Succes!
dit is ook echt geneuzel van het ergst soort zeg pfff zwaar vermoeiend… hoop voor je dat het toch nog een goede afloop krijgt !!!
Ik weet niet of je via het CIZ een PGB wilt aanvragen voor jezelf. Volgens mij moet dat mogelijk zijn, en kun je van dat geld zelf keuzes maken. Maar een pedicure hoort toch onder de normale zorgverzekering te vallen. Elke verzekeraar heeft toch ‘potjes’ voor gevallen die niet of moeilijk te omschrijven zijn in strakke regels.
Succes. Adolf.
(via de web-log van Mirelle kom ik hier terecht)
Dank je voor de reactie Adolf. Ik had al een PGB aangevraagd en die vertelde juist dat ik het via de ziektekostenverzekering moet gaan spelen.
Dus je wordt een klein beetje van het kastje naar de muur gegooid. Maar ik kom er vast wel uit, ik laat niet met mij sollen hoor!
niet? ;))))
Meestal niet 😛