Vervelende blaar!!/ Nasty Blister!!

12 mei 2005 door Jetty Blankestijn

Al een paar dagen worstel ik met een enorm vervelende blaar op een van mijn tenen. Eigenlijk is het al lang geen blaar meer meer is de hele bovenkant van mijn teen open. Dat is natuurlijk gaan ontsteken en intussen zit ik al dagen aan de paracetamol en proberen we uit alle macht te verbinden. Helaas gebeurd het zonder veel resultaat. Vanmorgen uiteindelijk JosΓ© maar gebeld om te vragen wat ik nu weer moet doen. Tjo had vanmorgen al een foto gemaakt van de wond zodat we die naar JosΓ© konden mailen. Ze heeft overleg gepleegd met Prof. Jonkman en ze kwamen tot de conclusie dat hij er nog niet af hoeft. Ik krijg een nieuw zalfje. Zometeen kan ik het bij de apotheek ophalen. Wat zal ik blij zijn als ik van die klere-pijn af ben. Intussen doet mijn been er al twee dagen pijn van, dus ik ben aan rust toe………

For a few days I have a very nasty blister at one of my toe’s. Actually it is no longer a blister, now one side of my toe is open. There is now an inflammation. For days I can not put on any shoe I’m taking painkillers. This morning I had a call from JosΓ© the nurse from Groningen who is a professional in bandages. Theo had made some photo’s of the wound so we could mail it to her. I’m getting a new ointment, i can fix it at the chemist ’s shop. I would be glad if the pain just stopped. My leg is hurting, and it is enough for now……

  1. Ingrid schreef:

    Lieverd ik leef met je mee, en als je teveel tenen moet missen mag je er 1 van mij hoor πŸ˜€ .

    Dikke kus Ingrid

  2. Jetty schreef:

    Kunnen we misschien iets ruilen??? Wat zou jij van mij willen hebben uuuuhhhhhhh ruilen ?? πŸ˜‰

    Kussssssssssssjah

  3. Dilly schreef:

    Grinnik gekke grieten , geef je een kusje op je wang, een dikke knuffel erbij, een nieuw doosje paracetemol en heel veel beterschapswensjes !

  4. Maartje schreef:

    Tenen heb ik niet in de aanbieding (die van mij wil je niet hebben :P), wel een knuffel van mij en een heleboel kusjes van 4 scheetjes πŸ™‚

  5. Jetty schreef:

    Ik zit nu helemaal te bedenken hoe ik van drie verschillende mensen tenen krijg en hoe die dan aan mijn voeten zitten en dan in mijn schoenen gaan. Uhhhhhhhhh ik heb maat 37 1/2 – 38 ……. jullie?

    Kijk dat bedoel ik nou ……….. geen gezicht πŸ˜›

    Vannacht heb ik die nieuwe zalf gebruikt, en ik moet zeggen de ergste pijnsteken zijn nu wel uit de wond dus ik heb goede hoop πŸ˜€

    Dank voor al die lieve berichtjes, doet me goed (L)

  6. Maartje schreef:

    Ho ho mijn tenen kreeg je niet he πŸ˜› Moet je toch niet aan denken, tenen van schoenmaat 40 πŸ˜‰ Wel fijn dat die zalf helpt, hopelijk heb je er snel helemaal geen pijn meer aan.
    Liefs, Maartje

  7. Dilly schreef:

    En mijn tenen heb je niks aan, heb er zelf al last van πŸ˜› !
    Fijn dat de nieuwe zalf helpt ,hopelijk kan je snel weer teenpijnvrij huppelen πŸ˜‰ .

  8. Hermien Konings schreef:

    Ha Jetty,

    Wat een vervelend gedoe, joh! Je maakt je er toch altijd weer zorgen over hoe het verder zal gaan. Wat een geruststelling toch, dat de mensen in Groningen altijd klaar staan en dat je er niet voor hoeft te knokken om terecht te kunnen. ‘k Ben benieuwd hoe het nu gaat.

    Liefs,

    Hermien

  9. Jetty schreef:

    ff opdaten………

    Met mijn teen gaat het intussen goed. Ik smeer er dermovate met 3% tertacycline op (das voor de geΓ―nteresseerde onder ons). Ik moet zeggen de wond is nu zelfs al ‘dicht’ aan het gaan en de pijn veel en veel minder.

    Enne Hermien ……….. Groningen (en voor mij met name JosΓ© Duipmans) zijn mijn redding tegenwoordig. πŸ™‚

  10. Hermien Konings schreef:

    Ik ben reuze blij voor je dat het zoveel beter gaat! Toen mijn Pemphigus in jan. 2003 weer opspeelde, moest ik mijn mond spoelen met tetraclycline en ik moest ongeloofllijk mijn best doen om er niet van te gaan kotsen. Het hielp ook niets, dus de dosering Prednison ging weer flink omhoog en dat hielp. Geen goede herinneringen dus aan tetracycline voor mij, terwijl jij er beter van wordt. Zo zie je maar weer, iedereen reageert anders.

    Hermien

  11. Maartje schreef:

    Kijk, dat is beter nieuws πŸ™‚ Ben blij voor je dat het zoveel beter gaat. Nog even en ik wil jouw teen in plaats van andersom πŸ˜›
    Liefs, Maartje

  12. Jetty schreef:

    Hermien,
    Ik zie nu ook met de ploeg uit Amerika dat waar de een baat bij heeft de ander er juist zieker door wordt. Ze weten toch meer niet dan wel he. Maar hopen dat er uiteindelijk iets tegen die vreselijke blaren en jeuk komt. Als het dan niet voor ons is dan wel voor de generatie na ons.

    Maartje,
    Ik heb ze alleen maar in de aanbieding zonder nagels hoor πŸ™ Dus geen leuke kleurtjes meer op de tenen meis.

  13. Dilly schreef:

    Heyy lieverd moest meteen denken aan een vriendin van mij die acryl/gel nagels ook op tenen doet, misschien een idee, mocht je er last van hebben πŸ˜‰

  14. Jetty schreef:

    Doet ze die gelnagels ook op tenen waar al helemaal geen nagels meer opzitten?? Ik ben benieuwd hoor want tot nu toe weet ik dat het alleen kan als er een nagel(tje) onder zit. Het zou werkelijk fantastisch zijn want de eerste nagel van een van mijn vingers is ook al aan het loslaten :S

  15. Ingrid schreef:

    Ik wil je alleen ff een dikke kus geven hier, πŸ˜€

  16. Dilly schreef:

    Zal van de week eens precies alles navragen πŸ˜‰ .

  17. majx schreef:

    jezus, dit is net een chat man. πŸ˜•

    hoe is het met je blaar ondertussen mevrouwlief?
    Kus!

  18. Jetty schreef:

    Met mijn blaar meisje lief…………… gaat het niet goed …………….. die is namelijk weg πŸ™‚
    Het is nu een genezende plek op mijn teen.

    Dit heet nu slowchatten Mai, leuk he πŸ˜›
    Kus!

  19. Christi schreef:

    Ehhh, ik loop een beetje achter geloof ik…solly πŸ˜•
    Maarre…een paar tweedehandse tenen kan ik in geval van nood misschien wel regelen πŸ˜€

    Blij dat die vervelende plek weer dicht is, meis…

    Dikke zoen, Chris