Groningen

20 januari 2006 door Jetty Blankestijn
Reacties uitgeschakeld voor Groningen

Afgelopen maandag zijn we naar Groningen geweest. We zouden uitleg krijgen over IVIG (voor de mensen die het niets zegt ff google), na wat heen en weer handelen hebben we besloten deze therapie niet te volgen. De belasting is voor nu te groot (nl 4 dagen per maand opname in het ziekenhuis in Groningen en dat een jaar lang) en ik denk dat ik momenteel heel goed met de blaren om kan gaan maar zodra het te erg gaat worden dan kan ik alsnog besluiten om voor de IVIG te gaan. (maar hopen dat het er nooit van hoeft te komen).
De nieuwe therapie is voorlopig Imuran (azathioprine = een afweeronderdrukkend middel). Ik begin voorzichtig en moet uiteindelijk op 300 mg per dag gaan komen. In het begin zullen er regelmatig bloed- en urinecontroles zijn. Het duurt 6 tot 8 weken voor er enig effect te bespeuren is. Het voordeel van nu beginnen met Imuran is dat wanneer er toch besloten word om met de IVIG te starten dat de Imuran al goed in het lichaam zit (dit is nodig tijdens de IVIG periode).

Zo helemaal uitgebreid op de hoogte, nu maar weer afwachten wat het middel met mij gaat doen.

Comments are closed.