Eten

31 mei 2007 door Jetty Blankestijn

Mijn eetpatroon is behoorlijk veranderd in de afgelopen jaren.
Veel dingen kan ik niet meer eten bv. beschuit, harde broodjes, gekruid eten, komkommer, paprika, fruit, tomaat, hele zoute dingen, hele zoete dingen, suiker etc. allemaal omdat ik er blaren van in mijn mond (dat wil zeggen wangen, tong, keel etc) krijg.
Een tong zonder een blaar bestaat bij mij eigenlijk niet meer.
In het verleden is bij onderzoek gebleken dat er ook blaren in mijn slokdarm en darmen zitten. Nah jah wat ik met die wetenschap moest weet ik ook niet, behalve dan dat ik nóg meer met eten ben gaan oppassen.
310507 eten

  1. Danielle schreef:

    Hmm lastig en vervelend zeg:(..

  2. inge schreef:

    o jetty dan moet je jezelf maar s flink verwennen met al het lekkere voedsel wat je wèl mag !!! jammer dat ze geen chips in vloeibare vorm hebben, maar mss kun jij de ultieme aardappelpuree uitvinden ? ; )

  3. Jét†¥ schreef:

    Ik kan natuurlijk ook aan Theo vragen of hij de chippies voorkauwt voor mij 😛

    Ik eet heus wel eens chips en/of stokbrood ….. gewoon omdat het zo heel erg lekker is, en dan heb ik de dagen erna last van blaren in mijn mond …. sja wat is nieuw. Ik weet dan in ieder geval waar ik die blaren van heb gekregen en dat is minder frustrerend dan ze hebben zonder dat je weet waar ze van komen. Waar ik wel heel erg trouw van af blijf is fruit (behalve banaan) want het fruitzuur want daar krijg ik echt hele erge nare plekken van in mijn mond.

  4. inge schreef:

    ms dan toch ngo een tip voor je jetty… die potjes fruit voor kleine babies zijn heel lekker en prikken amper !!!

  5. Chris schreef:

    Hai lieve ouwe doos 🙂
    Tis nacht en ben niet zo lekker, dus ben es wat rond gaan snuffelen bij m,n favo’s 😀
    En daar was je weer… Wat goed dat je weer begonnen bent met je website! En meis, wat moet je toch een boel incasseren…
    Zoveel dingen waarbij gezonde mensen geen seconde stilstaan…!
    Ik heb onwijs veel bewondering voor je!! Je bent een kanjer! 😀
    Nou, spreek je hopelijk snel!
    Hele dikke, voorzichtige knuffel 🙂
    (K)(L) Chris

  6. hettie schreef:

    hallo

    ik ozu graag eens in contact met je willen komen daar ik sinds 3 weken weet dat ik EBA heb
    zou je mij een mailtje willen sturen ?

    gr hettie

  7. Jét†¥ schreef:

    Hoi hoi Hettie,
    Een mail is nu onderweg naar je. Wat vervelend dat je de diagnose EBA hebt gehad. Maar mijn hart sprong een klein beetje op nadat ik jouw berichtje had gelezen. Wie weet wat we voor elkaar kunnen betekenen.

    Take Care en hopelijk tot snel (mails)

    Jetty